Phil Campbell még a Motörhead mellett indította útjára családi vállalkozását, akkor még Phil Campbell’s All Starr Band néven koncertezett a csapat. Tavaly novemberben a zenekar már Phil Campbell And The Bastard Sons néven adta ki bemutatkozó EP-jét. Phil-en kívül a Campbell család három másik férfitagja alkotja a hangszeres szekciót (Todd – gitár, Tyla – basszusgitár és Dane – dob), az énekes posztot a szintén wales-i Neil Starr tölti be. Lemmy halála óta a családi hobbizenélés véresen komollyá vált, a bemutatkozó album felvétele a napokban fejeződött be. Tyla Campbell basszusgitárost Humel faggatta ki a csapat 2018-as terveiről az Airbourne turné norwich-i állomásán.

Ez egy szinte családi vállalkozás, egyedül Neil nem tagja a Campbell klánnak. Őt honnan ismeritek?

Todd, Dane, Neil és jómagam is megfordultunk pár helyi, wales-i zenekarban az évek során, többször felléptünk ugyanazokon a helyeken, voltunk közös turnén, rengetegszer néztük végig egymás fellépéseit. Todd egyik születésnapi buliján játszottunk először együtt, ott szültetett meg a közös zenekar alapításának az ötlete. Tipikus bulizenekarként kezdtük Phil Campbell’s All Starr Band néven, ha éppen volt időnk, hetente párszor felléptünk. A kedvenc zenekarainktól játszottunk feldolgozásokat. Az évek során aztán egyre komolyabb szerepet kezdett el betölteni a zenekar az életünkben, nekiálltunk saját számokat is írni, és a nevünket is megváltoztattuk Phil Campbell And The Bastard Sons-ra.

Miért pont ezt a nevet választottátok?

Neil-től jött az ötlet, édesanyánk nem igazán volt tőle elragadtatva… Három napig egy szót sem szólt Phil-hez, idő kellett neki, hogy beletörődjön a dologba. Aztán szépen lassan lenyugodtak a kedélyek, beszereztük a háttérvásznunkat, onnan pedig már nem volt visszaút!

Volt ennek a névváltoztatásnak valami szimbolikus jelentősége? A partizenekar ekkor vált komollyá?

Igen, szerintem mindegyikünk így érzett az új névvel kapcsolatban. Egy konkrét eseményhez is köthető a váltás, a Wacken fesztiválon léptünk fel. Mi voltunk az első este főzenekara. A kiírásban még All Starr Band-ként szerepeltünk. Azon a fellépésen használtuk először a Bastard sons háttérvásznat, és ott mutatkoztunk be ezen a néven először. Egyre több saját dalt kezdtünk játszani, a kiadók is egyre jobban érdeklődtek, és a turnék is sűrűsödtek.

Mikor szerződtetett le benneteket a Nuclear Blast? Megvolt már akkor az EP anyaga?

Már írtuk az EP-hez anyagot. Több kiadó is érdeklődött. Neil-nek és Phil-nek is csak pozitív tapasztalata volt a Nucler Blast-tal kapcsolatban, ez lett végül a meghatározó tényező. Eddig nagyon jó döntésnek bizonyult.

Az EP teljes elkészítése házon belül lett megoldva?

Todd volt a producer, van egy kis stúdiója, ott írtuk és vettük fel az anyagot. A keveréshez használtunk külső segítséget, Cameron Webb dolgozott rajta. Az első dalok megírása során dolgoztuk ki azt is, milyen módszerekkel tudunk a legkönnyebben együtt dolgozni. Ebből a szempontból rengeteget segített, hogy a felvétel közben nem volt külső segítségünk. Todd egyébként is imádja az ilyen melókat. Mindannyiunknak van korábbról stúdiós tapasztalata, a lényeg inkább az összecsiszolódáson volt, nagyon élveztük a közös munkát!

Milyen munkamódszer vált be a legjobban?

Minden dal egy riff megszületésével indul. Ha valakinek van egy jó ötlete, azzal elkezdünk játszani, a jammelés során kialakítjuk a dal vázát, azt feldemózzuk, Neil pedig elkezdhet dolgozni az énekdallamokon. A szövegírás az utolsó lépés. Nem bonyolítjuk túl a dolgot, nagyon könnyen összeálltak az eddigi dalok. Mivel nem gondoljuk túl az ötleteket, ezért gyorsan tudunk dolgozni, és minden nagyon természetesnek tűnik a folyamat végén. És szerintem erről szól a dalszerzés. Már most tele vagyunk témákkal a második lemezhez…

Ez a lazaság, gyorsaság és természetesség a lemezfelvételre is jellemző volt?

A wales-i Rockfield Stúdióban dolgoztunk, ez egy nagy múlttal rendelkező hely, a Queen Bohemian Rhapsody-ja talán a legsikeresebb dal, ami ott készült. Phil dolgozott már ott korábban, jól ismerte a helyet. A dobokkal kezdünk, utána következtem én a basszustémákkal, majd jöttek a gitárok. Phil több lehetséges szólóverziót is feljátszott, ezekből válogattuk aztán ki a legjobbakat.

Az album az Age of Absurdity címet kapta, a számcímek több esetben is kapcsolódnak ehhez, van valami átfogó üzenet, vagy történet a háttérben?

Van egyfajta laza kötelék a különböző dalszövegek között… Mindegyikünket zavar a világ jelenlegi tönkretétele, ezt a folyamatot taglalják a dalszövegek különböző nézőpontokból. Neil próbálta a saját példáin keresztül körbejárni az elmúlt éveket jellemző morális csődbemenetelt.

(Mivel Neil időközben megjelent az öltözőben, ő is hozzászólt a témához)

A színpadon látott Neil alapján nem gondoltam, hogy van egy ilyen oldalad is.

A szövegírás segít megszabadulni a felgyülemlett negatív energiáktól. Terápia jelleggel működik nálam a dolog. Alapvetően egy pozitív, vidám személyiség vagyok, ezen a fórumon keresztül kezelem a negatív élményeimet.

Így próbálod minimalizálni a pszichiáterrel töltött órák számát?

Igen, pontosan erről van szó, haha 🙂

A ti esetetekben szó szerint értendő, hogy két különböző generáció is jelen van a zenekarban, volt ennek a  korkülönbségnek a felvételek során bármi jelentősége? Gondolok itt az elérhető technikai eszközökre és ezek használatára.

Megnyomjuk a felvétel gombot, és a végén meghallgatjuk amit feljátszottunk, haha. 🙂 Vannak esetek, amikor Phil-nek segítség kell a telefonon beállítani valamit, talán ebből a szempontból a legszembetűnőbb a korkülönbség, a lemezfelvételeket ez egyáltalán nem befolyásolta. Mindannyian ugyanabban hiszünk: a lehető legtöbbet kihozzuk magunkból a stúdióban. Ezen áll, vagy bukik az anyag menősége.

A felvételek ellenére is sűrű volt a turnéprogramotok, lezavartatok egy komplett turnét a Saxon előtt, felléptetek a Wacken Cruise-on, a Guns N’ Roses előtt pár alkalommal, most az Airbourne turnéhoz csatlakoztatok, milyen terveitek vannak a jövő évre?

Konkrétumokról még nem beszélhetek, hamarosan elkezdjük majd bejelenteni a pontos dátumokat. Úgy néz ki Magyarországra valamikor a nyár végén jutunk majd el, még folynak az egyeztetések. Teljesen biztosra csak a hivatalos bejelentés után lehet menni, az eddigi levélváltások alapján szerintem fellépünk nálatok is. Februárra és márciusra tervezzük az első lemezbemutató turnét Európában (ez az interjú óta már hivatalosan is bejelentésre került), áprilisban ismét az Egyesült Királyságban lépünk majd fel. Mivel egy másik zenekar társaságában játszunk majd, erről még részleteket nem árulhatok el. Aztán jönnek a fesztiválok, az évet pedig egy brit lemezbemutató turnéval zárjuk majd. Szeretnénk megtartani ezt a hagyományt, a Motörhead is mindig november és december környékén turnézott az Egyesült Királyságban. Idén ez az Airbourne turné miatt csak vendégként léphetünk fel ebben az időszakban.

Négy alkalommal is felléptetek a Guns N’ Roses arénaturnéján a kontinensen, mi annak az oka, hogy a két londoni koncerten nem ti nyitottatok? Furcsának tűnik, hogy pont a hazai pályán nem voltatok ott.

Igen, mi is szerettünk volna ott lenni… Elég prózai oka van a dolognak, már korábban lekötöttük a Hellfest-es fellépést arra a hétvégére… Logisztika szempontjából megoldhatatlan lett volna mindkét helyen fellépni. Az a négy fellépés a Guns előtt így is örök élmény lesz számomra. Az olasz koncert Imolában volt, az F1-es versenypályán, reggel 9 órától már engedték be a közönséget. Mi olyan fél hat környékén léptünk fel, mint nyitózenekar, érdemes ránézni a YouTube-on az ott készült videókra! Százezres tömeg előtt fellépni egyszerűen hátborzongató élmény! Tehát ha az életben soha többet nem lépünk már fel a Guns előtt, én akkor sem fogok neked panaszkodni, hahaJ

Már régóta lehet híreket hallani Phil szólólemezéről, és egy könyvről is, amin dolgozik, ezeknek mi a várható megjelenési ideje?

A lemezt januárban tervezi befejezni, a vendégszereplők sora egyszerűen hihetetlen. Érdemes lesz kivárni. A könyv továbbra is tervben van, de annyira leköti most a zenélés Phil minden idejét, hogy megjelenési dátumról egyelőre nem beszélhetünk.

Az Age of Absurdity január 26.-án jelenik meg a Nuclear Blast gondozásában, a különböző csomagok a zenekar és a kiadó weboldalain keresztül megrendelhetőek.