Megérkezett a száguldó cirkusz a 6. versenyhelyszínre, Monacoba. A legendás versenypálya idén is tartogatott meglepetéseket…

Szabadedzések:
A hét egy nem mindennapi eseménnyel kezdődött: a pálya közelében tűz ütött ki a hét elején, amit sikerült hamar orvosolni, mindazonáltal egy apró területet újra kellett aszfaltozni. A versenyt már nem befolyásolta, de eleinte még csúszós volt a felület. 

A gumik terén is apróbb változások voltak: a Pirelli a piros festésű szuperlágyat, valamint a megszokott lágy keveréket hozta. A pályán nehezebben kopnak a gumik, ezt bizonyította is a Red Bull, miután 22 kört bírt megtenni a szuperlágyon időromlás nélkül.

A csütörtöki szabadedzéseken már történtek komolyabb kicsúszások: Schumacher az első kanyarban koccant a bukótérben, de több kisebb csúszás is megesett a pályán. A csütörtöki edzések során Vettel és Alonso tudott diadalmaskodni.

A szombati nap folyamán Liuzzi törte össze először kocsiját, majd Rosberg is beállt a sorba. A szabadedzést ezúttal is Alonso zárt győztesen.

Időmérő edzés:
A Q1 során nagy kérdés volt Rosberg és Liuzzi indulása. Előbbi el tudott indulni, de Liuzzi autóját nem tudták befejezni, így az olasz kihagyta az időmérőt. Csapattársa, Karthikeyan a hátsó felfüggesztés gondja miatt szintén kimaradni látszott. A Lotusnak azonban felcsillant a remény: ez a pálya a tehetséget jobban kihozza, semmint az autó teljesítményét, így jóideig a Sauberes Kobayashi foghatónak tűnt. A japán azonban a végén javított, így a kieső zóna maradt a szokásos, hetediknek Buemi csatlakozott.

A Q2 ezúttal szokatlan eredményeket hozott, ám komolyabb malőr nem történt. Meglepetésre Sergio Perez és Pastor Maldonado is bejutott a Q3-ba, míg mindkét Renault kiesett. A Mercedesek egész erős idővel jutottak tovább.

A Q3 nem várt izgalmakat hozott: az etap vége előtt két perccel ugyanis Pérez az alagút kijáratánál megcsúszott, a falnak koccant, majd onnan továbbcsúszott keresztben a gumifalnak. Mivel ott szalagkorlát is áll, a manőver veszélyes volt, és aggodalomra adott okot Pérez mozdulatlansága is. Az edzés 15 percet állt, mikor is Pérez-t elvitték, és kiderült: csak a lábát fájlalja, de jól van. Az edzést Vettel nyerte meg Button és Webber előtt, miután már senki nem tudott normális kört menni. Hamiltont utólag büntették, és a 9. helyre sorolták, miután a leggyorsabb körén levágott egy sikánt.

Eredmény: Vettel, Button, Webber, Alonso, Schumacher, Massa, Rosberg, Maldonado, Hamilton, Pérez

Futam:
A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni. A rajtrácson Pérezt kivéve valamennyien felálltak. A rajtot Vettel jól kapta el, valamint Alonso is – a spanyol a 4. helyről lerajtolta Webbert, és Buttont is támadta, aki viszont időben zárt. A vesztese a rajtnak Schumacher volt, aki az 5. helyről a 10.-re esett vissza.

A kerékcserék változatosan kezdődtek meg: legelőször a két gyengélkedő Mercedes nyitott a 12. kör tájékán, mert autóikat nem tudták tartani. Pár kör múlva az élmezőny is jött: míg valamennyien feltettek még egy szuperlágyat, addig Vettel már a lágyat tette fel. A két gumi közt átlagosan 1,5-2 másodperc különbség jött ki, azonban Vettelnek kedvezett a gumija tartóssága, így vissza tudta venni vezető helyét. A boxkiállások itt eléggé lassúak voltak, gyorsnak számított az 5 másodperc alatti csere (korábban a Red Bull 2,7-et is csinált).

A balesetek tárházát Glock nyitotta, miután kocsija a falnak koccant, s a német nem tudta folytatni. Nem állt meg ugyan túl jó helyen, de a versenyt tudta folytatni.

A Leubes-kanyarban több attrocitás is történt – először Di Restát büntették áthajtással, mikor Kobayashit aggresszíven akarta előzni, és nekiment, majd később hasonló esetért Hamiltont vették elő. A kétes köre után Hamilton megelőzte Massát, a brazil azonban megcsúszott a poros íven az alagútban, és összetörte Ferrariját. Ugyanekkor a boxutca-bejáratnál Schumacher autója is megadta magát, amit Alonso éppen, hogy ki tudott kerülni. Az idei év során először befutott a Safety Car.

Nem sok ideig volt bent az SC, viszont Vettel gumistratégiáját érdekessé tette: a német kint maradt, míg riválisai közül Button cserélt, és Alonso is kevéssel előtte. A címvédő ekkor már közel 30-35 körnél járt az adott gumikon, és kb. ugyanennyi volt még hátra. Mint utólag kiderült, nem így tervezték, de egy rádióhiba miatt nem tudtak egyeztetni. Vettel így tartotta vissza a felzárkózó Alonsot és Buttont sok körön át.

A 72. körben egy 4 fős csapatot értek utól Sutil, Hamilton, Petrov és Alguersuari személyében. Az elől haladó Sutil defektet kapott, és zavaros vezetése miatt (visszatért a pályára sikánátvágás után) Alguersuari rosszul reagált, és telibetalálta Hamiltont hátulról. Ebbe a csetepatéba Petrov is belecsúszott, így kettejük versenye végetért. Hamilton sérült szárnnyal, de tovább bírt menni. A Safety Car ismét bejött, ezúttal piros zászlóztak is, mert Petrovnál gond volt. Mint kiderült, Pérezhez hasonlóan Ő is lábát fájlalta, de Őt is csak éjszakára tartják benn.

Ez a piros zászló a lehető legjobbkor jött Vettelnek. A rajtrácson felsorakozó pilóták cserélhettek kereket, így Vettel rajt-cél győzelmet aratott. Pár körrel a vége előtt Hamilton heves vezetése Maldonado végét jelentette, a venezuelai kiesett. Kobayashi az utolsó előtti körben kapott ki Webbertől, de így is az 5. helyet szerezte meg.

Eredmény: Vettel, Alonso, Button, Webber, Kobayashi, Hamilton, Sutil, Heidfeld, Barrichello, Buemi

Egyéni / csapat VB
1. Vettel – 143 pont RBR-Renault – 222 pont
2. Hamilton – 85 pont McLaren-Mercedes 161 pont
3. Webber – 79 pont Ferrari – 93 pont